Köszöntjük a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodák honlapján!

Az irodákat a Gazdasági Versenyhivatal hozta létre a versenykultúra és a fogyasztói tudatosság fejlesztésének céljával. Segítségünkkel gyorsan, hatékonyan, és a legmegfelelőbb fórumhoz irányítva intézheti fogyasztói panaszait, vagy kaphat választ kérdéseire.

Mikor forduljon hozzánk?

Fogyasztóvédelmi vagy versenyjogi kérdése van? Érezte már úgy hogy átverték, nem tudta igazát érvényesíteni, vagy szerződés előtt megkérdezett volna egy hozzáérőt? A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda csapata szakszerű választ és tanácsot ad fogyasztói vagy vállalkozói kérdéseire.  Az alábbi témák kapcsán forduljon hozzánk bizalommal:

Ruha, cipő panaszok

Szavatossággal, termékek, szolgáltatások jótállásával kapcsolatos panaszaira az alábbi oldalon nyújtunk támogatást. Tovább 

Elektronikus kereskedelem

Elektronikus kereskedelemmel, interneten vásárolt termékek panaszaival kapcsolatos problémákra nyújtunk megoldást. Tovább 

Házaló kereskedés, termékbemutatók

Ismerje meg fogyasztói jogait a házaló ügynökök, termékbemutatók témakörében; valamint a gyógyszerrel és gyógyászati segédeszközzel kapcsolatos, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat. Tovább 

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

A fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlat a szerződéskötés előtt, illetve ezt követően is megvalósulhat, és kiterjedten értendő, „gyakorlat” minden olyan magatartás, tevékenység, mulasztás, reklám, marketingtevékenység vagy egyéb kereskedelmi kommunikáció, amely az áru értékesítésével, szolgáltatásával vagy eladásösztönzésével közvetlen kapcsolatban áll. Tovább 

Gazdasági erőfölénnyel való visszaélés

Ha egy piacon verseny van, több vállalkozás küzd a vásárlókért, akkor a cégek kénytelenek a vevők kedvét keresni, azokat alacsonyabb árakkal, jobb minőségű termékekkel, kedvezőbb értékesítési feltételekkel maguknak megnyerni – hiszen ha nem tennék, a vevők könnyen átpártolhatnának a versenytársakhoz. Tovább 

Versenykorlátozó megállapodások

Ha egy piacon verseny van, több vállalkozás küzd a vásárlókért, akkor a cégek kénytelenek a vevők kedvét keresni, alacsony árakkal, jobb minőségű termékekkel, kedvezőbb értékesítési feltételekkel maguknak megnyerni őket – hiszen ha nem tennék, a vevők könnyen átpártolhatnának a versenytársakhoz. Tovább 

Utazási szerződések

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több esetben vizsgálja az egyes utazásszervező cégek által az utazási szerződés megkötését megelőzően adott fogyasztói tájékoztatásokat. A kifogásolt hirdetésekben szereplő üzenetek hiányos és megtévesztő tájékoztatást adnak az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról (pl. az utazás áráról, a pluszköltségekről, a szálláshely helyszínéről).  Tovább 

Jogérvényesítés

Az alábbi oldalra kattintva a panaszkezeléssel, ügyfélszolgálattal, békéltető testületekkel, fizetési meghagyással és kisértékű perekkel kapcsolatos információkhoz juthat. Tovább 

Üdülési jogok

Az üdülési jog jelentése és jellemzői széles körben ismertté váltak a fogyasztók körében, azonban az értékesítéskor elhangzó megtévesztő tájékoztatások több problémát is okoznak – derül ki a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) érkező panaszokból.  Tovább