kep1

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több esetben vizsgálja az egyes utazásszervező cégek által az utazási szerződés megkötését megelőzően adott fogyasztói tájékoztatásokat. A kifogásolt hirdetésekben szereplő üzenetek hiányos és megtévesztő tájékoztatást adnak az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról (pl. az utazás áráról, a pluszköltségekről, a szálláshely helyszínéről).

A GVH tapasztalatai szerint számos utazási iroda kínálja buszos utazásait egy-egy európai nagyváros megtekintésére. Ezek az utazások lehetnek egynaposak vagy hosszabb körutazások, ahol az utazásszervezők nem csupán egy konkrét város és látványosságai megtekintésére, hanem fakultatív programokon történő részvételre is hívják a fogyasztókat. A cégek mindegyike próbál kedvezményesnek tűnő ajánlatokat, és minél több, szélesebb körű szolgáltatást nyújtani.

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodába érkező panaszokról elmondható, hogy többségében az utazásszervezők vagy szállásadók megtévesztő tevékenységével állnak összefüggésben. Gyakori probléma, hogy nem olyan szállást, ellátást, és egyéb szolgáltatást nyújtanak, mint ami a szerződésben vagy a katalógusban szerepelt. – mondta el dr. Kogyilla Tímea a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda koordinátora.

A Gazdasági Versenyhivatal és a vele együttműködésben dolgozó, Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda javasolja, hogy

  • Különös figyelmet fordítson a prospektusok tájékoztatásainak áttanulmányozására;
  • Ellenőrizze az utazás lefoglalása előtt, hogy pontosan mit tartalmaz az ár;
  • Érdeklődjön külön arról is, hogy a hirdetett ár tartalmazza-e a fakultatív programok árát, amennyiben nem, a külön programok áráról érdeklődjön;
  • Körültekintően járjon el bármely utazás lefoglalásánál, kérdezze meg, hogy egyénileg lehetséges-e a látnivalók megtekintése, a programokon való részvétel;
  • Kérdezzen rá arra is, hogy körutazásnál a másik városba szervezett egész napos fakultatív kirándulás esetén a csoport visszatér-e az adott városba vagy sem;
  • Ne kerülje el a figyelmét az sem, hogy a szállás hol helyezkedik el pontosan, több esetben a „város környéki” kifejezés egy tömegközlekedéssel nem, vagy nehezebben megközelíthető külvárosi részt is takarhat.
  • Érdeklődjön másoktól és ismert internetes értékelési oldalakról a szállás színvonala, annak szolgáltatásai és az ellátás felől;
  • Érdeklődjön pontosan az idegenvezető külföldi elérhetőségéről, annak hiányában a kifogások jelzésének módjairól, ügyfélszolgálati elérhetőségekről;

Tanácsok az utazási szerződésekkel kapcsolatban: www.fogyasztovedok.hu,

illetve a Gazdasági Versenyhivatal, Gondolja Végig Higgadtan oldalán (http://www.gvh.hu/fogyasztoknak/gondolja_vegig_higgadtan) olvashatók.

Kérdéseivel forduljon a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársaihoz, akik díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémák kezelésében: www.fogyasztovedok.hu, info@fogyasztovedok.hu