Főoldal Fórumok Fórum Egy átlagos Telekom fogyasztónak a meghurcoltatása a pokol mennyköves bugyraiban

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 2 évvel ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10767

    Szegény Dávid panaszai. Ahol minden félrement, ami csak mehetett, így aztán nem meglepő (De.) a sztori egy pontján az Intrum felbukkanása.

    Kedves Homár!

    Történetem 2014. áprilisáig nyúlik vissza, nagyon bonyolult, hosszú, a megoldás pedig kézenfekvő és végtelenül egyszerű!

    A miskolci szolgáltatásomat 2014.03. hóban költözés miatt fel szerettem volna hozatni Budapestre. Még a bekötéskor megtudtam a szerelőtől, hogy ha a szolgáltatást szeretném elköltöztetni, az az IPTV és modem visszaszolgáltatásával jár. Megértettem, elvinni nem tudom, majd vissza kell adni.

    Eljött a költözés pillanata, egy hónappal az egy éves hűségidőm lejárta után. Elmentem a Telekomhoz. A sors úgy döntött, hogy egy betanulási idő alatt álló újonc karmai közé vet, akinek mint utóbb kiderült halvány fogalma sem volt semmiről. Azt a furfangos kérdést tettem fel neki, hogy a szolgáltatásom felköltöztetésének Budapestre mi a menete. Hívta mentorát segítségül, majd elkezdődött a minden hibát kiváltó hiányos, felületes, fárasztó, hosszadalmas, tesze-tosza és végtelenül zavaros, sorsfordító ügyintézés.

    Azért a papírok nagy nehezen megszülettek. Félkész papírok voltak, mert a budapesti üzleteikben tudtam eztán csak intézkedni, hiszen pár nappal ez után költöztem. Telefonszámom javítva lett a rendszerben, és a lakcímem is megváltoztatták. Mivel nekem folyamatosan gépközelben és a munkámból adódóan internet közelben is kellett lennem, egy mindentől független 4G képes USB-s internetet készüléket ajánlottak az átmenetre. Azt mondták a sim aktiválását követően 30 napig díjmentes, majd ezt követően havidíjas! Végül aláírt szerződést kaptam készhez a USB internetről, és még alá nem írt papírokat az új lakhelyemen kiépülő hálózatra. Felhívták a figyelmemet, hogy csak akkor szűnik meg a miskolci szolgáltatásom, ha visszahozom a készülékeket amiket kaptam, és az új lakhelyemre bekötötték az újat. Pár nappal később bebattyogtam a már említett üzletbe, és leadtam mindent. Az átadás-átvételi papíron a készülékek visszaszolgáltatásának oka a megszüntetés.

    Nyugodtan, és újult erővel kezdtem neki a budapesti életemnek. Május elején jött a szerelő, hogy bekösse az új szolgáltatást! Kezdett is volna neki, mikor a kütyüjében megnézte az épület hálózatára vonatkozó adatokat, majd közölte, hogy a Next L díjcsomagban szereplő 30Mbit/s-os optikai kábeles internetsebesség helyett az új lakhelyemen csak az 1Mbit/s-os koax kábeles sebességet tudják biztosítani a ház elavult rendszere miatt. Tájékoztatott, hogy a még aláírással nem érvényesített papírokon szereplő bekötéstől való elállási jogommal élhetek! Így ennek tudatában nem kértem a szolgáltatást, mert az akkor még élő UPC internetje legalább a 15Mbit/s-os sebességet tudta. Tovább nem foglalkoztam ezzel az üggyel!

    Közeledett a 30 napos díjmentes használati időszak vége az USB-s internet kapcsán, így azt még a lejárta előtt 3 nappal visszavittem a Budafoki úti üzletükbe, és leadtam. Egy héttel később kaptam egy kéretlen számlalevelet 790 Ft-ról hogy fizessem be. Miért tenném, mikor úgy tudtam az 30 napig ingyenes, és időben le is adtam? Bementem a Budafoki úti Telekomhoz, és kérdőre vontam az ügyintézőt. Az volt a válasza hogy éljek panasszal. Éltem is. Megírtuk, regisztrálták és vizsgálták is. A válaszlevelükben az volt, hogy az ÁFSZ-ben szereplő bűvös sor, amiről nekem szerződéskötésnél sem a tanuló sem a mentor nem szólt, az állt, hogy használati díja 750Ft!

    40Ft-on nem veszek össze senkivel, de idő közben kaptam egy 316 Ft-os számlát is. A két levéllel újra bebattyogtam a Budafoki úti üzletbe. Az első számlát kifizettem, a másodiknál újabb panasszal éltem, és követeltem annak visszafizetését. Később válaszukban elismerték a tévedést, és visszafizették. De a sztorinak nincs vége! Szép is lenne az élet a Telekom nélkül, de legalább a hülyeségei nélkül!

    Telt múlt az idő. 2014. augusztus 20.-a után pár nappal felhív a volt miskolci főbérlőm, hogy mikor óhajtom megszüntetni a T-home-ot Miskolcon? Számomra derült égből villámcsapás! Úgy tudtam, hogy a szolgáltatás megszűnt! DE NEM! Azonnal rohantam be a Budafoki úti Telekomhoz, és megszüntettem akkor már végleg a szolgáltatást, majd panaszlevelet írtam nekik a történtekről, és arról, miért vélem úgy hogy igazam van, és ez felháborító, hiszen készülék regisztrációs száma a visszaadáskor törlődött a rendszerből, így szolgáltatást oda nem is kaphattam! Automatikus válaszlevelükben azt írták a kérdés kivizsgálásáig várjak türelemmel!

    Én vártam!

    Most 2015. szeptember vége felé járunk! Több mint egy év telt el az utolsó levelezés óta, persze választ nem kaptam mai napig! De egy hatalmas csavar jött a gépezetbe, mégpedig az Intrum Justitia követelésbehajtó Zrt.!

    2015. szeptember 22-én kaptam volt főbérlőmtől újfent egy rettenetesen lehangoló telefont, Behajtási követelés indult ellenem! A távolság miatt csak másnap reggel, szkennelt üzenetként kaptam meg tőle, amiben megdöbbenten olvastam a 33 ezer Ft-os követelésről, és a további összegekről, és arról, hogy az én ügyem egyezményezési nyilatkozata tavalyi év augusztus közepe, a levél kiállítási dátuma pedig idén szeptember 04.!

    Telefonálás mindenfelé ezerrel, a behajtóknak is a Telekomnak is, akiket persze 20 perc után lehet elérni, és panaszlevelek és történetleírások tömkelegével bombázom őket, mert a Telekom tudta az új címemet nem értesített, tudta a telefonszámom és az e-mailcímem is, mégsem értesített. Sem a késedelmekről, sem a fizetési felszólításokról, sem arról hogy átadják egy követelésbehajtó cégnek.

    Továbbá az Instrum sem közölt velem semmit, majd csak az átvételtől számított egy év és egy hónap múlva. Milyen eljárás ez kérem?! Az hagyján hogy ilyen pár száz forintos hülyeség miatt görcsöltem és jártam utána egy csomót, de ez már mindennek a tetőfoka, mert úgy átadni egy ügyet valakinek az érintett személy kihagyásával nem csak törvényt sértő, főleg úgy, hogy még meg sem próbálták, hanem vérlázító, undorító, erkölcstelen eljárás ez az egész, egy átlagos fogyasztónak a meghurcoltatása a pokol mennyköves bugyraiban.

    Jelenleg ügyem ott tart hogy egy majd 40 oldalból álló panasszal éltem 2015.09.23.-án a behajtó felé, a Telekomnál egy üzletvezető, és remélhetőleg egy területi vezető bevonásával próbálunk a szóban már elismert, és általuk elkövetett mulasztásokra fényt deríteni és az egész folyamatot visszafordítani. Törölni!

    2015.09.24

    folyt. köv.

    Dávid
    UPDATE okt.2. 10:16

    A GVTI-fogyasztóvédők tanácsa:

    Kedves Dávid!

    A Magyar Telekom Nyrt. az általános szerződési feltételek között rögzíti, hogy az Előfizető a szerződését az ügyfélszolgálaton személyesen, vagy írásban benyújtott dokumentummal, esetlegesen telefonos ügyfélszolgálat útján is felmondhatja. A szerződés a felmondó nyilatkozat szolgáltatóhoz történő megérkezését követő nyolcadik napon szűnik meg. Arra is lehetőség van, hogy az előfizető a felmondásról szóló nyilatkozatban megjelölje azt a határnapot, amely naptól a nyújtott szolgáltatást nem kívánja igénybe venni. E határnap a felmondás megküldésétől számított nyolcadik és harmincadik nap között lehet. A szolgáltató e határnapon szünteti meg a szolgáltatást.

    A szerződés megszűnésének pedig egyéb feltétele nincs is. Bár a Telekomtól kapott készülékek visszaszolgáltatása szükségszerű – ennek elmaradása esetén ugyanis átalány kártérítést kell fizetni- ez nem feltétele a szerződés megszűnésének. Azzal, hogy megtetted a szerződés megszűntetésére vonatkozó nyilatkozatodat, és a készülékeket vissza is vitted a Telekom üzletébe valamennyi kötelezettségednek eleget tettél, ennek alapján a szerződésednek meg kellett volna szűnnie.

    Felmerül tehát a kérdés, hogy miből származik a tartozásod. Egyik lehetséges megoldás az, hogy a szerződés felmondását megelőző időszakban keletkezett olyan díjfizetési kötelezettséged, aminek nem tettél eleget és azt szeretnék rajtad behajtani, bár erről szintén tájékoztatni kellett volna a helyszínen. A leírtak alapján azonban sokkal valószínűbb, hogy a felmondásod ellenére érvényben maradt a szerződésed, és ebből keletkezett a tartozás. Amennyiben ténylegesen megállapítható (A Telekom maga jön rá vagy a kezedben megvannak a felmondást igazoló dokumentumok) hogy a szerződést felmondtad, és ennek a Telekom szerződésszerűen nem tett eleget, értelemszerűen nem követelheti a díj megfizetését.

    A helyzetet csak tetézi, hogy a 2014. augusztusában írt panaszleveledre nem kaptál választ. A hatályos jogszabályok alapján (Fgytv. elektronikus hírközlésről szóló tv) ugyanis a szolgáltató 30 napon belül indoklással ellátott választ kell, hogy küldjön. Ennek elmaradása már magában indokolttá tenné egy eljárás megindítását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál.

    Úgy tűnik a Telekom a helyzet tisztázása helyett a követelés engedményezése mellett döntött. Ezt a hatályos jogszabályok alapján a beleegyezésed nélkül is megtehette, azonban az Intrum Justitia Zrt-nek, ha a követelést érvényesíteni kívánja, okirattal kell bizonyítani ennek megtörténtét. Az, hogy az Intrum Justitia Zrt csak egy év múlva jelentkezett még magában nem jogszabálysértő. Jó azonban tudni, hogy az előfizetői szerződésből eredő követelések egy év alatt elévülnek.

    A helyzet tisztázásához azonban mindenképpen a Telekomot kell megkeresni, hiszen csak ők tudnak érdemleges választ adni arra, mikor és miből keletkezett a követelésük. Csak ennek függvényében merül fel annak a kérdése, hogy az esetlegesen jogszerű tartozásod követelhető-e még. Amennyiben a szolgáltató válaszában foglaltakkal nem értesz egyet, Békéltető Testület vagy a Média és Hírközlési Biztos előtt indíthatsz eljárást a helyzet tisztázása céljából. Jó ha tudod, hogy a békéltető eljárásban a bepanaszolt fél immáron köteles megjelenni személyesen a meghallgatáson.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.