Főoldal Fórumok Fórum Megrendeltem, enyém. Vagy nem?

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 2 évvel ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10768

    Igaz, hogy csak két hónap múlva, de idén is lesz Black Friday. Nyakamat tenném rá, hogy ismét szép számú levél jön majd arról, hogy hiába igazolta vissza egy webshop a rendelést, mégis coki lett a vége. Bár nem kell ahhoz Black Friday, hogy így járjon az ember.

    Kedves Homár!

    Szeptember 1-jén rendeltem egy terméket az e-Digital üzlettől, megkaptam a visszaigazolást, a rendelés állapota “beszerzés alatt”. Néhány nappal később böngészgettem és felnéztem az oldalukra, ismét meglestem a terméket. Ekkor láttam, hogy ki van írva, a termék forgalmazása befejeződött szeptember 1-jén, pont a rendelés napján. Nem tudtam, hogy én rendeltem meg az utolsó darabot vagy mi van. Írtam nekik e-mailt, majd válaszul kaptam, hogy a rendelésem érvénytelen, nem tudják biztosítani a terméket, a webshop késéssel frissült.

    A bosszantó ebben a történetben az, hogy ha akkor éppen nem tévedek ismét a rendelt termék oldalára, akkor ülhettem volna a babérjaimon várva a semmire, mert hogy úgy látszik maguktól nem szóltak volna. És azóta még egyszer megtörtént ugyanaz szóról szóra, csak most a BlueChip szaküzlettel. Ez mégis hogyan történhet meg? Ez a divat? Felháborító.

    Üdv,
    Sz
    Így látják a GVTI-fogyasztóvédők:

    Kedves Sz.

    Nem vagy sajnos egyedül a problémáddal, bár ez valószínűleg nem nyugtat meg.

    A szerződés a felek között elektronikus úton akkor jön létre, amikor a fogyasztó ajánlatát (megrendelését) a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. Ez a kis haladék többek között azt a célt is szolgálná, hogy az ilyen “kis csorbákat” a szolgáltató még a szerződés megkötése előtt kiköszörülhesse, de a legtöbb esetben a visszaigazolás automatikusan történik esélyt sem adva a megrendelés újabb felülvizsgálatára.

    Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy van egy megkötött szerződésed, követelhetnéd a teljesítést (ami persze nem vezet sehova), végső soron elállhatnál a szerződéstől, majd követelhetnéd a késedelemből eredő károdat. Mindez persze nem változtat annak a megítélésén, hogy a szolgáltató olyan terméket kínált eladásra a honlapján, amelyet már nem tud beszerezni. Ez tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak tekinthető (Fttv. 6. §. be), amellyel kapcsolatban bejelentést tehetsz a fogyasztóvédelmi hatóságnál (persze egy sikeresen, bírságkiszabással végződő fogyasztóvédelmi eljárás sem fog boldogabbá tenni).

    Ami tehetsz:
    1. Jelzed a panaszodat az ügyfélszolgálatnál (kötelesek kivizsgálni és 30 napon belül tájékoztatni a kivizsgálás eredményéről), és ha van még a cégnek fogyasztóbarát üzletpolitikája, valószínűleg felajánlanak némi kedvezményt a következő vásárlásodhoz, amit elfogadhatsz.
    2. Jelzed a panaszodat az ügyfélszolgálatnál, bejelentést teszel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (bizonyítékokkal alátámasztva), és ne vásárolsz többet a szolgáltatótól.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.