Főoldal Fórumok Fórum Mire és mennyiért fogadunk hűséget a Telekomnál?

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  zolianagy 3 héttel, 5 nappal ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #11921

    zolianagy
    Résztvevő

    Kedves Homár,

    Vásároltam a Telekomnál egy mobiltelefont. A vásárláskor egy ún. “Összesítő bizonylat Telekom üzletben történő vásárláshoz” elnevezésű dokumentumot írtam alá egy tableten. Ez az aláírás helyettesítette a vásárláshoz tartozó összes dokumentum és szerződéses nyilatkozat egyenkénti aláírását. Ezen a bizonylaton szerepel a díjcsomaghoz kötött készülékkedvezmény (kötbér) összege, 45614 Ft, amelyet akkor kell kifizetnem, ha a mobilszolgáltatásra kötött szerződésemet a vállalt, két éves hűségidő lejárta előtt mondom fel. Az így kapott kedvezménynek köszönhetően csak 35800 Ft-ot kellett fizetnem a telefonért.
    Másfél éves használat után a készülék meghibásodott, és azt többszöri nekifutással sem tudták megjavítani. A legutóbbi meghibásodás után a készülék cseréjét kértem. Most erre várok. Az ún. hűségnyilatkozatot egy “Szerződés-kiegészítés” foglalja magában. Ebből az derül ki, hogy ha a meghibásodott telefonomat nem tudják sem megjavítani, sem pedig kicserélni, mert már nincs olyan készüléke a Telekomnak (vagy a gyártónak), és nem tudnak az eredeti készülékkel azonos műszaki paraméterű telefont cserére felajánlani, akkor csak a kifizetett 35800 Ft-os vételárat követelhetem vissza, és ha felmondom a mobilszolgáltatási szerződést, akkor még a 45614 Ft-os kötbért is meg kell fizetnem.

    Ha figyelembe vesszük azt, hogy már korábban is a Telekom előfizetője voltam, és a telefon vásárlásakor arra a korábbi díjcsomagomra vállaltam a kétéves hűségidőt, amelynek a díja magasabb volt a vásárláshoz előírt előfizetői csomag díjánál, akkor felmerül a kérdés, hogy mire és mennyiért fogadtam hűséget a Telekomnak. A hűségidőt, másokhoz hasonlóan, én is azért vállaltam, hogy olcsóbban jussak hozzá egy adott műszaki paraméterekkel rendelkező telefonhoz. A telefonra a hűségidővel megegyező idejű jótállást vállaltak. Ez alapján azt gondolná az ember, hogy a vállalt hűségidőért (a díjcsomaghoz kötött készülékkedvezményért/kötbérért) cserébe egy adott műszaki paraméterekkel rendelkező mobiltelefonja lesz legalább a hűségidő végéig. A fentieket figyelembe véve, úgy tűnik, hogy ez nem egészen így van.

    A Telekom jogászai által megfogalmazott szerződések szerint, ha egy telefont úgy vásárolunk meg, hogy a kedvező vételár érdekében egy- vagy kétéves hűséget fogadunk a készülékhez tartozó díjcsomagra, akkor nagyon megszívjuk, ha a vásárlást követően, mondjuk egy hónap múlva, bedöglik a telefonunk, és azt nem tudják megjavítani, és azonos készülék hiányában cseréni sem tudják, ezért a vételár visszafizetését kérjük. Ekkor ugyanis csak a hűségidőért kapott kedvezménnyel csökkentett vételárat adja vissza a Telekom, és hát nekünk meg megmarad a telefon nélküli hűség és az előfizetői szerződéshez tartozó havi számlák fizetése a hűségidő végéig, vagy az előfizetői szerződést felmondjuk és kifizetjük a “kedvezményt” a Telekomnak.

    üdvzoli

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.