Főoldal Fórumok Fórum Nem könnyű szabadulni a Telenor öleléséből

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 2 évvel ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10766

    A számhordozás örömeit sokan ecsetelték már itt, Tamás sztorija tulajdonképpen még nem is írja le a szokásos cikornyákat. Az viszont a maga egyszerűségében is rém dühítő, hogy kiderült: az egész egy az eseménysor legelején megfogadott, sok pénzbe kerülő, rossz tanács miatt van.

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Két telefonszámra volt céges előfizetésem a Telenornál, az egyiket nevezzük cégesnek (ez egy minimális csomag előfizetés volt), a másikat privátnak (ez egy magasabb csomag előfizetés volt). A céges kártyám folyamatosan át volt irányítva a privátra, és otthon a fiókban tartottam.

    Miután elegem lett a Telenor “szolgáltatásaiból”, bementem a helyi ügyfélszolgálati irodába, ahol jeleztem, hogy számhordozással szeretném átvinni mindkét számom egy másik szolgáltatóhoz. Rendben, válaszolták, de könnyebben menne a két számhordozás, ha először a céges névről átírnák a saját nevemre a szerződést. Belementem, mert igaz, hogy ezért nem kevés külön díjat kértek, de mindenképpen szabadulni akartam a Telenortól.

    Ezután mentem a másik szolgáltatóhoz, ahol örömmel vették a jelentkezésemet, intézték a számhordozást. Amikor jelezték, hogy megtörtént, egy hívást kellet indítanom, hogy akiváljam a számhordozást. Itt is ugyanazt kértem, az alacsony tarifacsomagú szám átirányítását, a magasabb tarifacsomagú számra. Ezután az új szolgáltatótól kapott számlákat rendben fizettem, mindkét telefonszám után.

    Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy a Telenortól számlákat kapok, nem is kis értékben. Bementem az ügyfélszolgálatukra, ahol kiderült, hogy csak az egyik telefonszámot engedték el (a magánt), a másikat (a cégest) nem, holott mindkét esetben ugyanazok voltak az adatok, egyszerre kértem mindkét szám hordozását. Természetesen azonnal írattam egy reklamációt, közöltem, hogy nem vagyok hajlandó kifizetni az általuk követelt pénzt, mivel én abban a hiszemben voltam, hogy mindkét számot áthordoztam a másik szolgáltatóhoz. Ennek ellenkezőjéről semmilyen tájékoztatást nem kaptam, hiszen ha ezt tudom, természetesen azonnal intéztem volna amit kell, igaz, most sem tudom, hogy mit?

    Az első reklamációm óta a kimenő hívásokat korlátozták, az új szolgáltató kezdeményezését a számom hordozásáról pedig elutasították, mivel most már tartozásom “lett” a Telenornál, és az alábbi választ kaptam areklamációs levelemre (a konkrét adatokat kipontoztam):

    Jóváírási igényének nincs lehetőségünk eleget tenni.

    Nyilvántartásunk alapján, a …………………..-es telefonszámú előfizetést 2015. június …-án íratta át a saját nevére, és az Általános Szerződési Feltételek értelmében:

    „A jelenlévők között írásban, a szóbeli és TOL/DOL útján történő szerződéskötés esetén az Előfizető adataiban bekövetkezett bármely változást a Telenor az Előfizető bejelentését és a szükséges dokumentumok maradéktalan bemutatását követő 15 napon belül vezeti át.”

    Az első számhordozást, az Ön nevével, az átírás napján kezdeményezte, azonban fentiekre való tekintettel, azt adateltérés miatt elutasítottuk, mivel az új adatokat még nem vezettük át.

    Ezt követően 2015. szeptember …-én, és 2015. szeptember …-án kezdeményezett számhordozást, melyeket 30 napon túli számlatartozás miatt, jogosan elutasítottunk.

    Az elutasításokról, a folyamatoknak megfelelőn, SMS tájékoztatást nyújtottunk. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a hívások átirányítása nem akadálya az SMS-ek fogadásának, azt az átirányítás nem befolyásolja.

    Ennek a válasznak a tükrében sem értem, hogy én hol hibáztam, kérem tájékoztassanak, ha ebben a kérdésben segítségemre tudnak lenni!

    Üdvözlettel:

    Tamás
    A GVTI-fogyasztóvédők tanácsa:

    Kedves Tamás!

    Annak ellenére, hogy az ügyfélszolgálaton arról tájékoztattak, hogy a számhordozással történő szolgáltató váltás egyszerűbben történik abban az esetben, ha a cég nevéről a saját nevedre írják át az előfizetést, mégis úgy tűnik a leveled alapján, hogy pont ez a körülmény okozta a problémát.

    Ebben az esetben is a kapcsolódó törvényi rendelkezések mellett a számhordozási kérelem előterjesztésekor érvényben lévő Általános Szerződési Feltételeket kell áttanulmányozni, ebből kiindulva lehet megállapítani azt, hogy a szolgáltató szabályszerűen járt-e el. A szerződési feltételek teljes szövegét itt érheted el.

    A 2.4.3. pont egyértelműen rögzíti, hogy az előfizetés adataiban bekövetkező változást a szolgáltató a bejelentést követő 15 napon belül vezeti át. E mellett a számhordozással kapcsolatos rendelkezésekben (8.5.) szerepel, hogy a számhordozás során nem kezdeményezhető átírás. A leveled alapján az látható, hogy az ügyintéző ezzel kapcsolatban nem adott megfelelő tájékoztatást, hiszen ha ez megtörtént volna, abban az esetben biztosan nem az átírás napjával kezdeményezed a számhordozást.

    Nem meglepő ezért, ha az átadó szolgáltató a számhordozással kapcsolatos igényt megtagadta, hiszen az adott előfizetés nem volt beazonosítható. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések azonban a kérelem megtagadásáról történő értesítési kötelezettséget írnak elő az átvevő szolgáltató részéről is. Ez az értesítés történhet szóban, postai úton vagy elektronikus levél megküldésével. Mindegyik esetben követelmény, hogy annak igazolható módon kell megtörténnie. A leveledből az derül ki, hogy a számhordozás megtagadásával kapcsolatban értesítést nem kaptál.

    A számhordozási igények ismételt elutasítása is a tájékoztatási kötelezettség elmaradásából adódik, hiszen az értesítésük megtörténte esetén 30 napon túli számlatartozás sem keletkezett volna.

    Ennek alapján javasoljuk, hogy a jogtalannak tartott díjigénnyel kapcsolatban ismételten keresd fel írásban, postai úton a szolgáltatót. Ha a szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta a számhordozás megtagadásával kapcsolatban, abban az esetben a díj jóváírására irányuló igény megalapozott lehet. Ha a szolgáltató az igényedet továbbra sem fogadja el, abban az esetben a területi gazdasági kamarák mellett működő független békéltető testületek eljárása jelenthet megoldást a panaszra. A tájékoztatási kötelezettség elmaradása miatt a Média – és Hírközlési Biztosnál élhetsz bejelentéssel.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.