Főoldal Fórumok Fórum Pénztártól való távozás után fújhatjuk a panaszunkat?

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 2 évvel ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10769

    A legtöbb tisztelt homár pontosan tudja, hogy ha két ár van feltüntetve egy terméken, akkor a törvény szerint melyiket (az alacsonyabbat) kell kifizetni érte. De sajnos még mindig nem mindenki van ennyire képben. Utólag meg sopánkodni kár. Vagy mégsem?

    Tisztelt Homár!

    A tegnapi napon történt meg a barátnőmmel, hogy egy cipőt vásárolt a Deichmann üzletben a Corvin Plázában. Ki is nézte a cipőt és vitte a kasszához. A dobozon 8990 Ft volt feltüntetve, viszont a cipőn volt egy kis cimke, amin jó nagy számokkal, hogy 7990 Ft. Barátnőm megkérdezi a kasszást, hogy melyiket kell fizetni, ő meg azt válaszolta, hogy a drágábbat.

    Ezúton tájékozatom és remélem olvassa majd ezt a kedves kasszás hölgy/úr, hogy baromira nem ez a helyes eljárás a kettős árfeltüntetéskor, ugyanis az olcsóbb áron kell odaadni a terméket. Sajnos barátnőm ezzel nem volt képben, így jártunk…

    Üdv:

    András
    Mit tegyünk, ha otthon jövőnk rá, hogy élni szeretnénk a fogyasztói jogainkkal? Gyorstalpaló a GVTI-fogyasztóvédőktől.

    Kedves Andris!

    Valóban jól gondolod, a felmerülő problémát nem kezelte megfelelően az eladó, téves információt adott. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos hatályos törvény egyértelműen meghatározza, hogyan kell eljárni, ha egy terméken több eladási ár szerepel: a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj ilyenkor az irányadó, azaz a barátnődnek a 7990 Ft összeget kellett volna kifizetnie.

    Leveled végén írtad, hogy így jártunk. Nos, nem, nem veszett el az ügy, lehetőség van a panasz bejelentésére, akár szóban, akár írásban.

    A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a panasz kezelésével nem értetek egyet, az eladónak a panaszról haladéktalanul jegyzőkönyvet kell felvennie, melynek egy másolati példányát helyben át kell adnia nektek. A panasz kivizsgálására törvényben előírt 30 napjuk van. Érdemes a cipőn lévő, gondolom azóta már levett árcímkét is bevinni az üzletbe, természetesen a blokkal és a cipős dobozzal együtt, hiszen ezen van a másik vételár. Mivel rövid idő telt el a vásárlás óta, esélyes, hogy a tévesen tájékoztató eladó is utolérhető.

    Mit tegyünk hasonló esetekben?

    Ha az eladó jogszabályi értelmezésével nem értünk egyet, abba ne törődjünk bele, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy megfelelően alkalmazza a vonatkozó rendelkezéseket. Ekkor a probléma helyi és azonnali orvoslása érdekében kérjük az üzletvezető véleményét is. Ha ekkor sem gondoljuk, hogy kellő tájékoztatást kaptunk, tegyünk szóban panaszt (igen hangozzék el: panaszt szeretnék tenni) vagy rögzítsük problémánkat a Vásárlók könyvébe, melyet minden esetben köteles a vállalkozás 30 napon belül írásban megválaszolni. Ha végképp nem sikerült jogunkat érvényesíteni, úgy a Békéltető Testületek előtt érdemes eljárást indítani.

    Hasonló esetekben fotó készítése is ajánlott, hiszen a cipőhöz rögzített árcédulán szerepel az alacsonyabb ár.

    Fontos! A blokkal tudod döntően bizonyítani a vásárlást, ezért őrizd meg!

    Senki se dőljön be a pénztártól való távozás után a reklamációt nem, esetleg nem áll módunkban elfogadni felhívásnak!

    A Vásárlók könyve a kereskedelmi tevékenység folytatásának feltétele, a vásárlók panaszainak és javaslatainak felvételére alkalmas. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.