Főoldal Fórumok Fórum Üres dobozzal, felforrt agyvízzel Szegedre

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 1 évvel, 12 hónappal ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10791

    Ezúttal egy teljesen szürreális ügymenettel boldogít minket az Extreme Digital. Elképesztő, hogy egy hibás készülék cseréjének a doboz logisztikája legyen a kerékkötője! És mielőtt bárki szidni kezdené a levélírót, amiért nem ment azonnal másik üzletbe a dobozával, az pillantson rá az Extrem Digital vidéki hálózatára.

    Tisztelt Homár!

    Kicsit furcsállva olvastam a sok panaszt az Extrem Digitálról, több mindent vettem már tőlük, nekem nem volt gondom, egészen eddig….

    Karácsonyi ajándéknak egy szendvicsütőt vásároltam családunk egyik tagjának. Pick-Pack pontos átvétellel rendben megérkezett. Az első hibát ekkor követtem el, mert nem bontottam ki, hanem egyből becsomagoltam, bízva a termék kifogástalan állapotában. Sajnos Szenteste az ajándék kibontásakor derült ki, hogy a burkolat meg van repedve rajta, így érthető módon mindenki örömébe egy kis üröm is vegyült. Úgy döntöttem, hogy nem küldöm vissza csomagként, hanem január első hetében úgyis elintéznivalóm lesz Szegeden, így visszaviszem az ott lévő üzletükbe, jobb szeretem a személyes ügyintézést. Na ez volt a második hiba….

    .Az üzletbe érve, mondtam mi a probléma, az ügyintéző bevitte az irodába majd pár perc múlva közölte, hogy természetesen kicserélik a készüléket. Ó, hát megy ez nekem, gondoltam….. Mondta, hogy jelenleg nincs ilyen készülék az üzletben, erre válaszoltam, hogy semmi gond, majd küldjék ki a pick-pack pontra, mert ezt is úgy kértük. Na itt kezdődtek a problémák… az úgy nem megy, mert ha ide hozzuk vissza, akkor csak itt tudjuk átvenni a cseresütőt, amúgy is a rossz gépet vigyem magammal, és holnap jöjjek vissza az újért, de hozzam vissza ezt is.

    Közöltem vele, hogy nem tudok mit kezdeni a rossz masinával és amúgy sem itt lakom, csak privát elintéznivaló miatt járok most Szegeden, és nem autóznék 2 nap múlva oda-vissza 240 kilométert egy 7000 Ft-os gépért. Nagy nehezen sikerült rávennem, hogy átvegye a rossz készüléket, de azt mondta, hogy a DOBOZT MINDENKÉPPEN VIGYEM MAGAMMAL, mert azzal ő végképp nem tud mit kezdeni!

    Erre felforrt agyvízzel egy üres dobozzal a kezemben kisétáltam az üzletből. Nem hagyott nyugodni a dolog, később felhívtam az Ext Digital ügyfélszolgálatát (8 percig vártam az kapcsolásra), elmondtam mi a szitu és márpedig én szeretném, ha a városunkba küldenék ki, mert nem fizetnék kb +4000Ft üzemanyagköltséget egy szendvicssütőért. A telefonos ügyintéző hölgy mondta, hogy tájékozódik a helyzetről, felhívja a szegedi boltot, addig tartsam a vonalat.

    Ő sem kecsegtetett semmi jóval, a cseregépért pár nap múlva vissza kell mennem Szegedre, mivel új számla nem fog készülni, csak a gépet fogják cserélni. Elmondása szerint a házhoz szállítás megoldható lett volna, de ezt a boltos nekem NEM AJÁNLOTTA FEL! Nekem úgyis jó, kértem küldjék ki lakcímre! De azt már most nem lehet mivel a DOBOZ NÁLAM VAN!!!! Nem értem, a cserekészüléket doboz nélkül szállítják és az előzőnek a dobozába teszik? Ha a központból küldik a terméket, akkor nem mindegy hogy a szegedi üzletbe vagy a lakhelyemre kapom?? Ez ennyire megvalósíthatatlan 2016-ban?

    Szóval holnapután vissza kell autóznom Szegedre, így lesz egy 7000 Ft-os szendvicsütőből 11000 Ft-os. Ja, és soha többet Extrem Digital….

    Üdvözlettel:

    Sándor
    UPDATE jan. 19.

    Így látják az esetet GVTI-fogyasztóvédők.

    Kedves Sándor!

    Tekintettel arra, hogy webáruházból rendelted meg a terméket, esetedben a leggyorsabb, és leghatékonyabb megoldást a szerződéstől való elállás jelentette volna, melyre a termék átvételétől számított 14 napon belül akkor is jogosult a fogyasztó, ha a terméket Pick Pack ponton vette át. Ilyenkor a szolgáltató köteles az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszafizetni a termék vételárát.

    Szavatossági igénnyel azonban akkor is lehet élni, ha az indoklás nélküli elállásra nyitva álló határidő már eltelt. A cég weboldalát áttekintve megállapítható, hogy a garanciális igény érvényesítésére a fogyasztók számára több lehetőséget is biztosít. Például igénybe lehet venni díjmentesen a „garanciafutár” szolgáltatásukat, amellyel ingyenesen lehet eljuttatni az adott terméket a márkaszervizbe. A cég tájékoztatása alapján persze a hibás készüléket közvetlenül az üzletbe is vissza lehet vinni.

    A vállalkozásnak ebben az esetben a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozás azzal, hogy az üzlet újbóli felkeresését kérte, indokolatlan többletköltséget okozott Neked, mely ellentétes a jogszabályban foglalt kötelezettségével. Továbbá a doboz átadásától tették függővé az új termék lakcímedre történő szállítását, holott ilyen feltétel a jogszabályban nem szerepel. Álláspontunk szerint így nem lett volna akadálya annak, hogy az új készüléket futárral vagy akár postai úton küldjék meg részedre. Az vállalkozás pedig azzal, hogy a jogaiddal kapcsolatban nem megfelelően tájékoztatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amivel kapcsolatban a fogyasztóvédelmi hatóságnál élhetsz bejelentéssel.

    Amennyiben még nem vetted át az új terméket, javasoljuk, hogy írásban, ajánlott, tértivevényes levélként megküldött levélben szólítsd fel a vállalkozást, hogy küldje meg a címedre az új készüléket. A vállalkozásnak a panaszra 30 napon belül indoklással ellátott választ kell küldenie. Elutasító válasz esetén igényed érvényesítése iránt Békéltető Testülethez fordulhatsz. A kérelmet itt tudod letölteni.

    Jogszabályi háttér: 2013. évi V. törvény (új Ptk.); A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.