Főoldal Fórumok Fórum Választhatsz, vagy fizetsz vagy büdös lyukban vakációzol

Ez a téma tartalmaz 0 hozzászólás, 1 résztvevő, és utoljára frissítette:  Versenyügyi Tanácsadó Iroda 1 évvel, 11 hónappal ezelőtt.

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)
  • Szerző
    Hozzászólások
  • #10820

    Impozáns szálloda alagsori büdös kis lyukában tölteni a téli nyaralást, miközben a spanok egy puccos, balkonos szobában héderelnek? Nemcsak az irigység írat ilyen helyzetben Homár posztot a magyar emberrel, hanem a gyanú is, hogy eleve a helyzetből fakadóan bezsebelhető pluszpénzre épül az üzleti modell. (A videó a hotelszoba-skála másik végéről mutat példákat.)

    Kedves Homár Helga!

    Az előzmények: befizettünk egy bizonyos (nagy madár) utazási irodánál egy úgynevezett „kedvezményes téli Málta” csomagra. Egy csomag, két személyre vonatkozott. Ebben benne volt a 4 csillagos szállás reggelivel, repülőjegy oda-vissza. A biztosítást, poggyász díjat természetesen külön kellett, (az alapárban csupán csak egy kis kézipoggyász szerepelt, és ennek okán az utazási iroda a poggyászdíjaknál egyáltalán nem fogta vissza magát) és bizony így már egyáltalán nem is volt kedvezményes a dolog. Na mindegy.

    A történetünk ott kezdődik, mikor is megérkeztünk az igen impozáns máltai szállodába, kissé kimerülten, fáradtan. Javaslatunkra egy baráti pár is velünk tartott, ők is befizettek egy ilyen „kedvezményes” csomagra. Ők érkeztek meg előbb a recepciós pulthoz. Bejelentkeztek és megkapták a kártyát, mint ahogy aztán mi is. Majd a recepciós hölgy elmagyarázta, hogy jutunk el a szobánkhoz….

    Na itt kezdett kissé gyanús lenni nekem a dolog. Míg a barátaink a recepció melletti lifttel egyszerűen felmentek 3 emeletet, addig mi le a -2 szintre, majd onnan kb. 150-200 métert gyalog, egy igen csúszós, kacskaringós folyóson, miközben elhaladtunk egy mélygarázs mellett, majd egy uszoda és wellness részleg következett, törölközőbe csavart, fürdőköpenyes emberekkel, természetesen tócsákkal körítve. Aztán végre elérkeztünk egy másik lifthez, ahol fel a -1 szintre. Mire odaértünk a szoba ajtóhoz, már fordulhattam is vissza, ugyanis az ajtó nem nyílt ki. De a meglepetés csak azután következett, hogy az újra aktivált kártyával végre beléphettünk a szobánkba. Kaptunk ugyanis egy ablaktalan, szuterén, sötét szobát megspékelve kibírhatatlanul áporodott, dohos szaggal. Felhívtuk telefonon az ismerőseinket, és a mi kíséretünkkel lejöttek, mert nem biztos, hogy egyébként odataláltak volna. Megdöbbenve konstatálták, hogy nem vicceltem. Ezek után megnéztük az ő szobájukat is, ami egy kifejezetten szép, napos, balkonos szoba volt a harmadikon. Mindezt ugyanazért az árért….

    Miután megtárgyaltuk, hogy ha még a sötét szoba kibírható is lenne, (hiszen úgysem nagyon tartózkodunk majd ott) de a penetráns szag az bizony nem, vissza a recepcióhoz. A hölgy a panaszunkat végighallgatván közölte, hogy szerencse kérdése csupán, hogy ki milyen szobát kap. Nem tud másikat adni, mert tele a szálloda. (Ami láthatóan nem volt igaz, hiszen alig lézengtek a nagy szállodakomplexumban, ami érthető is volt, hiszen nem volt idény.) Majd rögtön utána közölte, hogy mégis tud, de az személyenként 30 euróba fog nekünk kerülni. Mivel hajthatatlannak bizonyult, és mi semmiképp sem akartuk az éjszakát abban a büdös lyukban eltölteni (és már erősen fáradtak is voltunk), így végül kifizettük a kizsarolt összeget, hogy végre, legalább le tudjunk pakolni.

    Na most, utólag jöttünk csak rá, hogy bizony nem kaptunk sem számlát, sem bizonylatot, és amilyen frusztráltak voltunk nem is jutott eszünkbe, hogy kérjünk. Két tanunk ugyan van, akik végig ott voltak velünk, és mindent láttak, hallottak.

    Hazatértünk után értesítettem az utazási irodát a történtekről, akik természetesen azt közölték amire számítottam is, nevezetesen, hogy számla, bizonylat nélkül nem tudnak semmit tenni.

    Kérdésem a következő lenne: számla, bizonylat nélkül, milyen eszközök állnak a rendelkezésemre? Kihez érdemes fordulni a panaszommal?? Na nem mintha abban reménykednék, hogy vissza kapjuk a 60 eurónkat. Inkább csak azért, mert láthatóan és érzékelhetően a szálloda egy igen aljas üzletpolitikát folytat.

    Köszönettel:

    Szundi
    Kedves Szundi!

    Hibás teljesítésről beszélhetünk abban az esetben, ha a nyújtott szolgáltatás nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Ebbe a körbe tartozik az is, ha a szálláshelyen biztosított szoba nem rendelkezik azzal a minőséggel, amely hasonló minősítésű szálláshelyeknél szokásos, valamint nem rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyet a tájékoztatásul rendelkezésre bocsátott programfüzetben ígértek. A vállalkozás ilyenkor köteles haladéktalanul orvosolni a helyzetet, oly módon, hogy minden további költség nélkül rendelkezésre bocsát egy olyan szobát, melyben a fogyasztóval eredetileg megállapodtak.

    Sajnos ez jelen esetben nem valósult meg, sőt még számlát sem adtak a többletköltségekről, mely nagymértékben megnehezíti a bizonyítást. A szálloda ott is hibázott, hogy a bejelentett panaszról jegyzőkönyvet kellett volna felvennie, melynek egy példányát át kellett volna adnia.

    Ha legközelebb ilyen helyzetbe kerülsz mindenképpen szólj az utaskísérőnek, vagy közvetlenül az utazást szervező irodának. A nem megfelelő teljesítés így biztosan nem marad nyom nélkül, és később könnyebben tudod majd igényed érvényesíteni.

    Javasoljuk, hogy írásban, ajánlott, tértivevényes levélben, vagy e-mail útján keresd meg a szállodát és az utazási irodát egyaránt és próbálj velük megegyezésre jutni. Leveledben add elő, hogy a nyújtott tájékoztatáshoz képest egy alacsonyabb komfort fokozatú szobában helyeztek el, majd amikor panaszt tettél, azt nem voltak hajlandóak jegyzőkönyvezni, és megoldásként csak plusz költség fejében adtak egy megfelelő komfort fokozatú szobát. Kérd, hogy térítsék meg az így keletkezett károdat. Ha békés úton nem sikerül megegyezésre jutni, de a leveledben leírtakat nem vitatják, ezt már írásbeli bizonyítékként felhasználva, indíthatsz bíróság előtt eljárást.

    Alkalmazott jogszabályok:

    – 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
    – 281/2008. (XI.28.) Kormány rendelet az utazási szerződésről

1 hozzászólás megtekintése (összesen: 1)

Be kell jelentkezned, hogy válaszolhass.