GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

  • Milyen segítséget nyújtanak az irodák?

    Ma már a tudatos életvezetés része a tudatos fogyasztás is. A tudatosság egy tanulási folyamat, amely hozzásegít minket ahhoz, hogy megszerezzük a megfelelő információkat jó döntéseinkhez. Ezekhez a jó döntésekhez adunk mi iránymutatást fogyasztóvédelmi szempontból.

     

    A fogyasztók

    1
    általános tájékoztatást kaphatnak a jogaikról, kötelezettségeikről;

    2
    a tanácsadó feltérképezi, hogy jogos-e a probléma;

    3
    ügyre szabott tanácsadást ad, tájékoztatja a fogyasztókat a lehetőségeikről.

    +
    Abban az esetben, ha hatósághoz kell fordulni, magánjogi igénye van, elsősorban alternatív jogérvényesítési fórumot (békéltető testületi eljárást) ajánl.

    A tanácsadó segít a panaszlevél megfogalmazásában is, segít a GVH és egyéb fogyasztóvédő hatóságok eljárásainak megismerésében, segít eligazodni az igényérvényesítés lehetőségei között, jogi tanácsot ad, és a fogyasztói tudatosságra irányítja a figyelmet, de nemcsak problémákra fókuszál, hanem a prevencióra is felhívja a fogyasztók figyelmét.

  • Mit jelent a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda?

    A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó irodák a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával, a fogyasztók és vállalkozások tájékozottságának, versenyjogi ismereteinek és fogyasztói tudatosságának növelése érdekében jöttek létre, ahol ingyenes, teljeskörű segítséget nyújtanak jogi és közgazdasági végzettségű, a fogyasztóvédelem területén jártas szakértő tanácsadók az érdeklődőknek.

  • Milyen problémákkal fordulhatnak az irodákhoz?

    • ha olyan terméket szállítanak, amit nem rendeltek meg
    • ha olyan költséget számolnak fel, amire nem számítottak
    • ha árubemutatóra hívják őket, amin azt állítják hogy nyertek, közben a meghívás célja nem a nyeremény átadása, hanem az értékesítés
    • ha azt ígérik a kereskedők, hogy egészségfelmérést végeznek és közben gyógyhatású készítményeket akarnak eladni
    • ha a kereskedő megtévesztő látszatot kelt a fogyasztó jogairól, például “csak Ön nyert”
    • ha vásárlásra kényszerítik
    • ha úgy érzi hogy félrevezették vagy becsapták, átverték.
  • Valóban ingyenesek a szolgáltatások?

    Az irodahálózat szolgáltatásai díjmentesek, működését a Gazdasági Versenyhivatal támogatja.

  • Kiket várnak a Tanácsadó Irodák?

    A tanácsadóinkat bárki felkeresheti, akinek versenyjogi, fogyasztóvédelmi kérdése problémája van. Ha nem azt kapta, amit vásárolt, ha rossz minőségű áruval csapták be, ha megtévesztő szolgáltatással találkozott, ha csalódott egy termékben vagy szolgáltatásban vagy ha úgy érzi hogy átverték?

    Kiemelten fontos cél számunkra sérülékeny fogyasztók védelme, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések és az ajánlatok.

    • Fontos tudni, hogy a tanácsadó nem képviseli a fogyasztót, segít Neki az ügyét jogszerűen továbbítani a megfelelő helyre, a megfelelő hatósághoz.
  • Mi a FOME?

    A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) egy 2003-ban alapított szervezet, melynek célja a fogyasztók jogi védelme és az ehhez kapcsolódó tevékenységek támogatása. Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó irodáinkat a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával 2014-ben hoztuk létre annak érdekében, hogy fejlesszük a versenykultúrát és segítsük a tudatos fogyasztói döntéseket.

  • Miért érdemes a hatóságok előtt a tanácsadó irodákhoz fordulni?

    • A hatóság csak a jogkörébe tartozó ügyekben jár el. Így nagyobb eséllyel kaphatunk elutasítást.
    • Egy hatóság esetében alá-fölérendeltségi viszony van, a tanácsadóink közelebb állnak a fogyasztókhoz a személyes kapcsolat miatt.
    • A tanácsadók a megfelelő helyre irányítják a fogyasztókat, probléma orientáltan gondolkoznak.